Sidor

tisdag 24 augusti 2010

3 gånger fest


I lördags hade vi stor festardag i vår familj.

Då vi bjudit in 35 gäster till dagens tre fester. Klockan 10 började vår första fest, vilken bestod av namnkalas för vår minsta lilla prinsessa. Vi hade valt att fira henne utomhus på ett friluftsmuseum här i vår stad. Tyvärr var vädret lite si och så, men vi hade lagt ut en stor presenning i gräset och på denna lagt ut ett flertal filtar, och sedan dukat upp ett fikabord där gästerna kunde plocka sig "gottfulla". Efter fikat berättade vi lite kort om E:s namn och sedan fick varje gäst en heliumballong som vi gemensamt släppte upp i luften efter att vi hurrat för vår prinsessa.


Vid lunchtid bjöd vi in till vår andra fest. Då vi firade att jag tagit min lärarexamen. Alla gästerna var då hembjudna till oss på lunch. Vi bjöd på en mumsig sallad med bröd och dryck.

Cirka klockan 15 hade vi ett avbrott i vårt festande, då gästerna begav sig hem ett tag för att klockan 18 närvara vid vår tredje och avslutande fest.

Kvällens fest var en fest då vi skulle fira att jag och min älskade B har gift oss tidigare i våras, då vi besökte Sri Lanka.

Gästerna välkomnades med en drink och en tipspromenad där frågorna handlade om brudparet.

Därefter åt vi kräftor och lekte lekar. Som tur var höll regnet upp under kvällen så vi fick till ett riktigt långbord ute i trädgården där alla gäster kunde sitta tillsammans, vilket var mysigt.

Vid 1 åkte de sista gästerna hem.

En mycket trevlig festardag blev det!

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Som sagt, trist att vi missade sista festen men jätteroligt att vi kunde vara med på de två första! Ni hade fixat & grejjat allt så fint!

Jag tycker att du har gjort ett fantastiskt jobb, som tagit din examen med avbrott för era två små fina töser. Du är toppen!

Kram vännen!

Jen sa...

Tack så jättemycket. Det har varit roligt att plugga, men det har också varit jobbigt ibland. Att få ihop både familj och studier är inte alltid så lätt.
Men nu är jag färdig och känner mig så stolt och lycklig.

Ha det gott vännen min.
Kram Jen