Sidor

tisdag 10 november 2009

Barnenshus!!!


Hemma hos oss pågår ett husbygge. Det är nämligen så att förra sommaren byggde min son en lådbil, och den blev stor och fin, men tog tyvärr upp hela garaget. Nja, inte riktigt sant att den tog upp hela garaget, men den tog iallafall upp den lediga ytan som fanns där inne, efter allt bråte som tidigare tagit plats där inne.

Så nu har min sambo tillsammans med sonen byggt ett alldeles eget garage till lådbilen.

När det nu skulle till ett husbygge så kunde det lika gärna byggas rejält. Så flickorna kommer att få en lekstuga, sonen ett garage och en myskoja, och allt detta kommer rymmas i detta hus.


Huset är inspirerat av funkishus, eftersom vi själva bor i ett funkishus, så ville vi att det skulle passa ihop. Så småningom kommer huset få några fönster, en trappa, dörrar och lite annat småfix.

Sedan ska det inredas, det ser jag fram emot att få göra till våren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HejHej:)
//Fanny

Anonym sa...

Oj, det var verkligen en fin lekstuga. Undrar hur den kommer att se ut när den är färdig?
Din blogg är verkligen rolig och uppmuntrabde att läsa speciellt när man vill ha lite inspiration!

Jen sa...

Åååå..vad glad jag blir för din kommentar, det glädjer mig att höra att jag kan ge inspiration till andra.
Tack!

Ha det gott! / Jen