Sidor

torsdag 10 juni 2010

Barnens uteplats

Har nu länge letat efter trädgårdsmöbler till lillstugans uteplats, men utan större resultat.
Till sist bestämde vi oss för att beställa en trägrupp från en firma på nätet. Lite dyr var den allt men det var den enda grupp i trä som vi hittat. Samma dag som jag skickade iväg vår beställning, får jag ett mail om en trädgårdsgrupp i trä för barn för ynka 300 kronor. Hade nämligen satt ut annons på blocket flera veckor tidigare, utan ett enda resultat. Kände mig lite ledsen att nu när jag väl beställt en grupp kommer detta svar, och gruppen är så mycket billigare än den beställda gruppen.
Hmmm..vad skulle jag nu göra. Jag bestämde mig i alla fall för att försöka avbeställa min order, men hade verkligen inga hopp om att detta skulle gå igenom. Men jo visst, fick prata med en jättetrevlig farbror som sa att det var helt okey att avboka beställningen eftersom möblerna ännu inte var gjorda. Ringde sedan upp kvinnan som sänt mig mailet och hörde om möblerna fanns kvar...och ja det gjorde dem. Nu står det här hemma på barnens fina uteplats, det enda som ska till innan de är kompletta är att de ska målas vita, och det hoppas jag kan ske inom en snar framtid.

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Vad bra att det löste sig! Såg vita amerikanska däckstolar för barn idag på Plantagen och tänkte på dig.

Efterlyser bilder!! ;-)

Kram vännen min!

Jen sa...

Ja det känns bra, nu återstår bara jobbet att måla dem vita.

Vad roligt att du tänkte på mig ang. de fina däckstolarna.
Vi har varit och tittat på dem, och funderat på att köpa en eller kanske två.Jag gillar dem, det som jag däremot tycker är lite synd är att de inte har någon fotpall.

Hmmm...ja jag är lite dålig med bilder, ska försöka att skärpa till mig!

Ha det gott! Kram Jen