Sidor

måndag 5 juli 2010

En ljuvlig blomma

I helgen hade vi besök av ett par vänner. Med sig hade de en ljuvlig chokladblomma och god njutbar choklad. Hade aldrig tidigare sett eller hört om en blomma som heter chokladblomma, och doftar just choklad. Den är i alla fall jätte ljuvlig, och jag önskar så att jag kan fixa så att den ska trivas hemma hos oss.
Våra vänner berättade att de brukade ha chokladblommor, som det växte riktig ätbar choklad på, vilket deras barn var mycket nöja över. En mysig ide som jag tror jag ska "apa efter", för det tror jag min prins och prinsessor skulle gilla. Tänk tanken att gå och plocka chokladbitar i trädgården under sommarlovet, vem skulle inte gilla det?

1 kommentar:

Gabriella sa...

Hej vännen!

"Apa" på du bara! ;-)

Vilken himla trevlig kväll vi hade hos er! Tack!

Och vad roligt att få se lite fler bilder i bloggen!

Välkomna ut, när ni vill!

Kram