Sidor

onsdag 15 september 2010

Tänkvärt

Har precis kommit hem efter att ha varit och lyssnat på Jonas Helgessons föreläsning:


"Ett CP-bra liv!" Många tänkvärda saker sa han under kvällen. Men det stora som kom fram:

  • Det gäller att leva MITT liv NU, lev inte andras liv och sitt heller inte på "bänken" och vänta, ta för mig nu.

  • LÄGG energi på MIG själv, fastna inte i fördomar utan använd energin på ett bra sätt.

  • Fokusera på POSITIVA egenskaper och kvalitéer som jag har, fokusera inte på det jag inte kan utan det som jag verkligen kan.

.



Ni som har chansen att lyssna på Jonas, tycker jag ska göra det. Jag tänker att hans ord kan vara en hjälp på vägen i livet.

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Jag ska gå ikväll! :-)

Kram vännen

Jen sa...

Vad kul att du med fick komma iväg och lyssna på Jonas! Kram Jen