Sidor

torsdag 17 juli 2008

En trevlig utflykt!

I helgen var jag på utflykt till Strömsholms slott, där besökte jag en jättesöt butik http://www.slottsboden.com/ , som var fylld av en massa fina saker som väckte min lust att handla. Det blev en del saker handlade som jag senare ska fota och visa er här i bloggen.
När jag stod där inne i butiken tog jag mig mod till att fråga om det var ägaren till bloggen Vardags lycka http://vardagslycka.blogspot.com/ som ägde butiken, och ja det var det. För hon som jag hade frågat var ägarinnan själv. En trevlig tjej som verkade tycka om det vita precis som jag.

Kan varmt rekommendera en utflykt till Strömsholms slott. Jätte vacker miljö att strosa runt i och en ur mysig inredningsbutik som verkligen måste få ett besök.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej! va roligt att upptäcka en ny blogg, eller ja den är ju ny för mig iallafall :) toppenfin blogg verkligen :) vad kul att du vill apa efter mitt dokumenttavelförsök :) kul att du gillade det!!

jag ska också ta o åka till strömsholm till slottsboden. det är såå fint därute. min syster gifte sig i slottskapellet, snacka om magisk miljö :)

stor kram sara

Karin Lindström sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig, och vilken fin blogg du har själv. Blir så nyfiken på butiken du skrav om.
Min butik ligger i Mariefred, och den heter Karin Lindström som jag. Nu har jag precis sålt den och dom nya ägarna tar över den 28/7!! Jag har haft den i tio år så det känns lite konstigt. Du är jättevälkommen till Mariefred i alla fall, och dom nya ägarna är verkligen jätte duktiga så det kommer nog att finnas mycket att shoppa!
Vi ses snart igen/ Karin

Majas mammelucker sa...

Tjenixen!
Vad roligt ..fler från västerås..
Bor oxå där..har en inredningsbutik med min syster..Änglaboden om du har hört talas om oss...välkommen dit och hälsa på oss..jag och min kompis gabrielle (lilla trollbacken) var hos Carina i slotts boden hon är så gullig och trevlig..gullig butik..jätte trevligt kul med flera nya bloggare..
Ha en bra dag i solen!!
Kram Maria.

Anonym sa...

hej! såg i inlägget tidigare att du ärfrån västerås :) det hade jag missat! kul att fler bloggar så nära :) är fr köping fr början men bott i västerås sedan jag var 18 år och sedan hamnade jag i drömhuset i hallstahammar av alla ställen :)

men visst är det kul att blogga? man blir lite beroende, men man får se det som egen tid att odla sina intressen :)

stor kram sara

Emmas idéer sa...

Hej och tack för titten.
Stolarna är helt underbara och de kostade 1100 kr styck, men om jag ska vara ärlig skulle jag inte rekommendera dem då Miljögården för tillfället tydligen hade problem med leverantören så det kommer fram gula fläckar där det varit kvistar under färgen. Och så hade de massa andra skavanker så är man pedant som jag är det ingen superköp. Hoppas det hjälper om jag målar dem en gång till på fläckarna bara.
Fin blogg du har förresten.

Hälsningar Emma

Vardagslycka sa...

Åh, jag sitter här och rodnar när jag läser dina gulliga ord!

Det var jättetrevligt att ha er på besök i butiken! Hoppas du blev nöjd över det du köpte.

Vilken mysig blogg du har, jag ska gå tillbaka och läsa mer i den och sen lägger jag in dig i bloggkoll så jag inte missar något inlägg.

Ha en riktigt skön helg! Jag ska åka en sväng på loppis imorgon innan vi öppnar, det var längesen nu.
Kram, Carina