Sidor

torsdag 10 juli 2008

Prinsessan på ärten

Ja som ni nu säkert har förstått så tycker jag verkligen om kronor. Så här får ni se en annan krona som pryder vårt hem. I den vita kronan har jag lagt en gul ros som jag tagit in från vår trädgård. Visst är den vacker, och somrig?
Kanske tycker jag extra mycket om kronor pga. att jag är en prinsessa.
Ja, min sambo säger att jag är prinsessan på ärten. Sonen och sambon har t.o.m. testat om det är så på riktigt.
När jag var gravid sov jag väldigt dåligt på slutet, så några nätter låg jag på dubbla madrasser för att det skulle vara mjukt och skönt för min kropp. Och då passade de på att testa mig.
Innan jag skulle lägga mig en kväll la sonen dit ett av sina små runda lego huvuden, utan att jag såg det.
På morgonen frågade sonen mig artigt om jag hade sovit gott. Nej svarade jag, och berättade sedan att det kändes som om jag hade sovit på något runt. Sonen gapade stort, och sa sedan du är verkligen en prinsessa.

1 kommentar:

MiaMaria sa...

Hej!

Visst är det vackert med kronor av alla de slag.....och själv är jag ju också förtjust i grodor.

HA´det gott!
MiaMaria