Sidor

söndag 24 augusti 2008

En vacker detalj på vår uteplats

För en tid sedan var jag och min sambo på en utflykt till Åsby trädgård. Som är ett ställe fyllt av vackra blommor och en hel del fin inredning. Det var precis innan stängningsdags då vi anlände, så det fick bli en supersnabb visit.
När vi precis hade klivit in i butiken stod ett vackert brickbord framför mig. Ååååå vad glad jag blev, det var precis vad jag hade sökt i säkert två års tid. Vitmålat och lite skavt, helt i min stil.
På vägen till kassan går vi förbi en annan vacker sak. Ja, egentligen går jag bara förbi, utan att se hur vacker den skulle kunna bli hemma hos oss. Däremot säger min sambo åt mig att stanna och titta. Vi vet inte riktigt vad det är tänkt att vara till. Men sambon ger en fin ide om hur vi kan använda denna på vår uteplats. Ett ljusbord med blombad är hans ide.
Och så här blev det! Visst blev det ljuvligt?


4 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Gud så snyggt det blev!
Åsby är verkligen fint, speciellt nu när de satsat lite extra på inredning! Kul att du är med i min lilla utlottning!
Flisan

Vardagslycka sa...

Men åh, så fint det blev! Den "bänken" skulle jag gärna vilja ha! Får nog ta mig en tur till Åsby snart, det var ganska längesen nu.
Ha en härlig vecka!
Kram, Carina

Åsa sa...

Åh!!! Det är bara så vackert. Vilken man du har som kom på det.
Skulle vilja ha...
Fint dokument...har åxå ett fast med brända kanter.

Kram Åsa

Åsa sa...

Hejsan igen!

Skulle ju kunna ta båda...hihi.
Har en bra man, men han brukar undvika att visa mej om det är loppisar och dyligt. Han fattar ej vad jag ska ha alla saker...lägger upp ett bra att ha lager...samtidigt som vi håller på att rensa ut för att få plats.
Jag har ju lagt beslag på hela garaget till min ateljé....så det blev lite problem med vart han skulle ha sin snöslunga och resten av alla saker där nere.
Så han fick inhandla en bod på 10 kvadrat...hihi.
Kram Åsa