Sidor

fredag 27 juni 2008

Ett dåligt köp??


För en tid sedan köpte jag en ljuskrona, som var tänkt att hänga på vår uteplats. Innan jag köpte den hade jag stått länge och funderat över vad jag verkligen tyckte om den. Jag hade känt mig osäker över om den var för prålig eller om den rentav var lagom prålig. Jag försäkrade mig om att den gick att köpa på öppetköp innan jag betalade den, så att om jag inte trivdes med den skulle jag kunna lämna tillbaka den.

När jag kom hem hängde jag upp den i taket på uteplatsen. Lät den hänga där i några dagar så att jag verkligen kunde känna mig för vad jag tyckte om den. Kände ganska så fort att den inte var rätt. Så den gamla ljuskronan fick ta plats igen och den nyinköpta kronan hamnade på ett bord nere i källaren, och där ligger den nu. Trots att jag hade kollat upp att det var öppetköp på den så kom jag mig aldrig iväg och lämna tillbaka den.
En ide nu vore att hänga upp den i ett träd i trädgården, och under trädet placera en trevlig fåtölj Det tror jag skulle kunna bli fint, vad tror ni?

2 kommentarer:

Sandra R sa...

Vilken trevlig blogg du har. :-)
Jag gillar ljuskronan och tror att det blir ett spännande inslag i trädgården att göra som du tänkt.
Ha en bra dag!

Jen sa...

Sandra! kul att du tycker om min blogg, och ljuskronan.
Ville gärna titta in i din blogg, men jag kom inte in.
Ha det gott! / Jen