Sidor

torsdag 23 december 2010

Den stora dagen

Tänk nu är det inte långt kvar till den STORA dagen. Dagen då alla ska vara så glada, fina och nöjda. Hemmet ska skina, faten ska vara fulla med massa gott att fylla magarna med, och under granen ska det ligga en massa roliga paket.
När man är separerad med barn är julen inte alltid så lätt att få ihop, är man gift med en man som också är separerad med barn, och även har syskon som är separerade med barn....ja, då är det inte lätt att göra alla glada och nöjda. En julafton utan sina barn är ingen riktig julafton. Så i år firar vi vår julafton på juldagen, för det är då vi har våra tre prinsessor och prins hemma.
Jag tycker ofta att julen är jobbig på grund av alla dessa krav som finns på den perfekta julen, och önskar att något år bara få resa i väg med min man och våra barn, och fira jul själva i solen eller kanske i en fjällstuga.

Hur får ni ihop julen?

Hoppas att ni får en mysig jul fylld med en massa kärlek. Kram Jen


Detta är vårt lilla luciatåg hemma hos oss, såååå söta tycker "stor prinsessan", och även mamma Jen. Tyvärr blev bilden inte den bästa, men ni får i alla fall se vårt luciatåg.

3 kommentarer:

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej där!
Ja visst är det svårt att göra alla glada och nöjda..Det går ju bara inte
Jag har bestämt att nästa år reser jag bort...Orkar inte med all stress och press som alltid kommer då Julen närmar sig...

**********Nu önskar jag dig*******
***Ett riktigt***

****** Gott Nytt År******

Husprojekt Drömhus sa...

God ortsättning på det nya året! Hoppas du orkar bjuda på nya inlägg! :) Kram Tiina

Gabriella sa...

Du har så rätt så, det kan vara mycket måsten och allt för höga förväntningar på julen... Jag hoppas i alla fall att ni hade en fin julhelg.

Saknar dina inlägg!

Kram till dig från mig