Sidor

onsdag 8 december 2010

Visst finns det hopp?

När vi hade vår bröllopsfest i slutet på sommaren fick vi dessa bokstäver i present. De är fina och för mig symboliserar de en tro på att framtiden ska bli bra för oss. Jag tror att det är viktigt att leva mer här och nu vilket inte alltid är så lätt. I går när jag surfade runt på alla bloggar, fastnade jag i en blogg jag aldrig tidigare läst, Annas blogg om livet,  http://annajansson73.blogspot.com/  Tårarna forsade i floder ner för mina kinder när jag läste om Anna som fått cancer strax efter att hon fött sin första dotter, och dog en kort tid därefter. Livet känns ibland så orättvist, men allt man kan göra är i alla fall att ha hopp för en ljus och bra framtid då vi får må bra och vara friska.

7 kommentarer:

Stina sa...

Hej!

Tack för kommentaren - kul att hitta dig! Kransen är busenkel. Utgå från en halmkrans och klä med så stora sjok av mossa som möjligt. Sjoken snurras fast med najtråd (grön, tunn ståltråd - björntråd funkar också) först glest hela kransen runt och sen lite noggrannare... Stick i ett par hårnålar och häng upp i ett fint band - klart!

Vi ses igen!
Stina

alegni sa...

hej jen!
du undrade över kransen i min ljuskrona. den hittade jag på byggvaruhuset, men jag har sett att clas ohlson har en lite smidigare variant också. vad den egentligen används till vet jag inte. den säljs i en stor rulle, så man får ha ordentliga verktyg för att kapa av den.
hälsn.
ingela

Cc sa...

Visst kan livet vara hemskt i bland. Det gäller verkligen att ta vara på de stunder. Ser att du var på Julmarknad, var du in i butiken med? Jag var en av de som tog i kassan. Kram

Inspiration i vitt sa...

dina bokstäver bildar ett sånt fint och vackert ord. Kram på dig och tack för dina fina ord hos mig. Kram/Ingela.

Madeleine Berglund sa...

Ja, visst är det så. Positiva tankar gör underverk! Jag jobbar hela tiden med mina tankar som formar cellerna och kroppen!!! Vilken fin present ni fick! =)

Jaså, det blir en himla massa pussar hemma hos er - vad mysigt. Tänk vad en mistel kan skapa kärlek - lovely!
Kram Madde

tindra lite mera sa...

Hej,vad fint och tänkvärt!

Jag tänkte göra lite reklam för min blogg,
har inte varit aktiv i min blogg på ca 1 år så det är som att börja om igen.Tänkte att om jag har en utlottning så hittar ni till mig igen men icke så snälla vill du vara med på min utlottning
du har jättestor chans att vinna men skynda för tävlingen avslutas ikväll..Det du kan vinna är en avskavd bräda med härlig snirklig text eller ett trähjärta med underbar vintagebild,välkommen in och ta chansen!
En liten länkning skulle uppskattas:)
Kram Katarina

Sköna o Gröna Ting sa...

Du har så rätt, vi måste lära oss njuta i nuet. Jag följde oxå Anna under hela hennes sjukdomstid och till slutet, hårt!

Roligt att du ville vara med i min tävling om att vinna dom söta kringlorna!
Jag skall hålla tummar och tår för dig:)
På söndag morgon får ni reda på vem som hade lyckan att vinna....

Ha en fortsatt skön vecka
Kramar till dig
Marianne