Sidor

lördag 4 december 2010

Julmarknad

I dag har vi varit på en liten julmarknad här i stan. Där fanns två ponnyhästar att rida, men vår "stora" prinsessa vågade sig inte upp på ryggen utan nöjde sig med att bara klappa den lilla ponnyn med vanten på. Tomten var också där, vilket"stror" prinsessan tyckte var roligt. Hon vågade tom. berätta för tomten att hon önskade sig paket som skulle innehålla såpbubblor. Hon hoppas nämligen så att hon ska få nya såpbubblor i ett paket på den stora dagen. Tänk vad lätt det är att göra en liten prinsessa nöjd.
Jag köpte i alla fall en jättefin dörrkrans, gjord av granris och dekorerad med vitt sidenband och vita pärlor. Min sambo shoppade en jättefin ljusslinga som vi ska pynta fint med här hemma.

Den här snögubben hänger i fönstret i hallen. Köpte den för något år sedan och tycket den är så söt. Tyvärr visar inte denna bild riktigt hur söt den är. Snögubben har nämligen knutit fast en  luftballong över sig och på fötterna bär han skidor. Ett bra knep för att få bra fart fram....hi hi hi.

Nu ska vi snart iväg och bowla tillsammans med mina systrar och deras familjer. Efter bowlingen ska vi hem till min ena syster och basta, pyssla och äta gott. Hoppas på en rolig kväll.

2 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Ja, men du svampsoppa i den koppen verkar helt perfekt snyggt och gott, hihi.

Ååå, du verkar ha köpt en jätte fin krans, det låter verkligen så på din beskrivning. Något man får se på bloggen framöver kanske? ;)

Hoppas bowlingen går bra också. Hihi.
kram Madde

Vintage House sa...

God Kväll
Tack för dina ord hos mig:)
Hoppas ni har en rolig kväll
kram sandra