Sidor

måndag 6 december 2010

Helgen

Helgen gick fort och blev fylld av både roliga och mindre roliga göror. Det roligaste och mest krävande var i alla fall pepparkaksbygget. Hela familjen samlades upp för att bygga årets fort, samarbetet flöt på mycket bra och 5 timmar senare var vi riktigt nöjda. Meningen med byggandet var också att alla i familjen skulle få vara med på sitt sätt, vilket tex. resulterade i en snöhög, en staty, granar, sneda tak och vackra dekorerade torn.
Ska försöka få till en bild på vårt mästerverk...hi hi hi.

5 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan!
Mina tallrikshållare har jag köpt på MIO men du kan säkert hitta dem på flera ställen....gillar man inte färgen så är det bara att spraya...det har jag gjort....

MiaMaria

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Åå men vad bra - det gör mig väldigt glad också.

Pepparkaksbygget låter väldigt spännande, det ser jag fram emot att få se på bloggen. =)

Man kanske skulle ta på sig blåstället och bygga i helgen...hihi.. Fast jag dekorerar nog helst..haha.. Kan man delegera själv byggandet till någon händig själ månne? Haha...

Kram kram
Madde

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Jen,

Åh det måste ses! Pepparkaksbygge är roligt men väldigt tålamodsprövande... Hoppas vi får se en bild.

Kram Sanna

Gugis Pärlor sa...

Hej! Det vore kul med bild på mästerverket ;O) Till själva kronstommen använde jag mig av stål som används för att spänna fast ventilationsrör (fås på järnhandeln). Av det formade jag en oval ring ett par varv så stor som jag ville ha den. Sidenbanden knöt jag fast stadigt i stommen och gjorde en knut upptill så att det blev en ögla att hänga upp den i sedan. Dekorationen var bara att hänga dit och det går att använda vad man vill och tycker att passar.
Lycka till!

Kram Gugi

Else´s Bod sa...

Va roligt det är när man hittar nya bloggar!!
Hoppas verkligen vi får se bild på huset! Önskar jag oxå kunde fixa ett sånt... har faktiskt aldrig testat! (förutom när man va liten) haha dålig man är va!!
Kram kram
Lisa