Sidor

tisdag 21 december 2010

Härlig måndag

Oj vilket härligt avslut min måndag fick. När min man kom hem från jobbet tog jag bilen och åkte iväg för att uträtta lite "klappköp". Det var verkligen kaos, så mycket folk i varenda affär. Det blev ett par julklappar inhandlade, och en riktigt lugn Jen trots alla stressade människor, som annars lätt kan smitta av sig på mig. Efter handlingen åkte jag till badhuset för att simma. Där var det verkligen motsattsen till alla affärers stressade människor, endast ett fåtal lugna människor befann sig i badhuset, vilket kändes så skönt. Belysningen inne i badhuset var nedsläckt och i stället brann flera stearinljus så stämningsfullt, och i högtalarna spelades ljuv musik. Jag verkligen njöt!
När jag sedan kom hem var det tyst och lugnt hemma, och jag kunde krypa ned i min sköna säng och bara somna in.

2 kommentarer:

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej där...

Tack för dina snälla ord inne hos mig...Och vi båda bor i samma stad
Och visst är det underbart mysigt att få ro om sig själv på badhuset..
Jag brukar gå på massage där och det är ljuvligt...

Ha nu en fin kväll
God Jul/kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härligt! Så himla avstressande att få simma där i lugn och ro. Det kan man verkligen behöva.

Ha det gott!